Vårmöte på Skandinaviska Ledarhögskolan

Jag hade planen att åka till vårmötet i Örebro i mars 2015 för att återse några nära och kära vänner där, inte minst Pia Hellertz, familjen Uneståhl, Jan Pilotti och andra som jag mötte vårmötet 2013.

Men så blev det stopp i maskineriet och vi bestämde oss för att inte åka.  Då skickar Lars Eric ett mail och undrar om jag kan tänka mig att hoppa in för en föreläsare som blivit sjuk. Men vad har han tänkt sig? Livskompassen som vi pratat om tidigare eller Tolv Sinnen uppdaterad från förra gången. Lars Eric svarar att han gärna kan tänka sig båda.  Hmmm. Vi vet ju att just sådana ambitioner kan bli något av mission impossible. Särskilt som jag nu bara har ett dygn på mig att få ihop föreläsningen.

Men det är en utmaning och jag antar den. Upplägget blev inte perfekt och jag kände intuitivt att det skulle bli ont om tid trots att det var en timme. Så kommer vi igång tio minuter för sent och efter mitt föredrag är det lunch, så jag blir något stressad, är man inställd på lunch så har restaurangen maten klar vid denna tid och kommer man för sent så riskerar den att bli torr eller halvdan. Så lunchtiden måste passas. Dessutom har en kvinna som inte står på talarlistan bett om 10 minuter. Återstår 40 minuter. Jag märker att det blir allt mer omöjligt att gå i mål. Så jag försöker hitta ett naturligt avslut. Då visar det sig att min redigering av programmet som jag gjort tidigt på morgonen blev lite fel. Istället för att klippa ut hade jag kopierat. Snacka om frustration.

Trots detta får jag stark och positiv återkoppling. Jag har bland annat lagt in lite om healing. Ett område som kan tyckas kontroversiellt i vetenskapliga sammanhang. Förra gången klev jag ur garderoben när det gäller medialitet och möjligheterna av så kallad klarsyn och kontakt med andra sidan. Nu gav jag en del erfarenheter från just ”helandets mentalitet” och hade tankar på hur man i en stor grupp kan visa hur många i ett gemensamt och samtidigt fokus förstärker såväl medialitet som helande. Det fanns inte tid för en sådan ”övning” men tanken lockade.

Så visionen om ett konferensprojekt ”Holistic Science of Consciousness” har fått en djupare inriktning kanske mot integrativ medicin och olika healingmetoder. Jo healing är bra mycket mer än handpåläggning och förbön. Passade på att påbörja två sådana artiklar  på Vetapedia: Healing och  Integrativ medicin.

Börje Peratt

Fick ett utdrag av ett PM från en som deltagit på vårmötet:

image[2]

One comment on “Vårmöte på Skandinaviska Ledarhögskolan

Kommentera

