Möte med Larry Dossey

Larry Dossey - Börje Peratt på Konferensen Universal Health Solutions i Grand Rapids USA 2014

Larry Dossey – Börje Peratt på Konferensen Universal Health Solutions i Grand Rapids USA 2014


Resan till Grand Rapids/i Michigan USA hade initierats av en inbjudan från Dr. Larry Dossey, amerikansk forskare och författare som jag kommit att beundra.

One M Ind Larry Dossey Larry Dossey, är en av de mest framstående när det rör studier på och förklaring till alla de fenomen vi har kring tankens skapande kraft, transpersonella erfarenheter (paranormalt och övernaturligt) och som i intervjuer om själen och livet efter detta visat på djup andlig visdom och kompetens. Länk intervju med Larry Dossey. Länk boken One Mind.

Vi hade före inbjudan, under kanske 18 månaders tid, haft ett ganska frekvent utbyte av teorier och tankar initierat av professor Adrian Parker (vid Göteborgs Universitet) som inspirerat Larry att kontakta mig. För det är jag Adrian evigt tacksam.

Så damp då Larrys inbjudan ner:

Dear B,

Jag kommer att tala vid den ”universella hälsolösningar medicin bortom medicinering” konferensen fokuserade på integrativ medicin, 24-25 oktober. Konferensen kommer att hållas i Grand Rapids, Michigan. Jag vill gärna ha dig med mig!

Denna inbjudan var synkron med den John och Amanda Wheeler förmedlade på Tucson Airport ett halvår innan.

”Om du kommer till Grand rapids låt oss då bli din värd.”

När min kära Ritva ville följa med fanns ingen återvändo. Fem fantastiska dagar regisserade av John skulle nu avslutas med mötet med Larry. John och Amanda hade flyttat sin avresa från lördag till söndag och de ville också träffa Larry. Jag meddelade konferensledningen att vi kunde bli fyra fem personer som kom dit som Larrys gäster.

Örnfjäder

Örnfjäder

Ritva och jag kunde träffa Larry och ha nästan en timmes möte med honom innan konferensen drog igång. John och Amanda kom straxt innan inledningsanförandet. Jag hann se dem i ögonvrån samtidigt som en lång örnfjäder damp ned på bordet framför mig. ”Jag berättar historien om den senare” sade John. Gåvan var för mig redan utan historien enastående, den skulle visa sig vara än mer enastående. Jag kunde också glädja mig åt att John och jag fick varsitt ex av One Mind med dedikation. John fick sedan också tillfälle till en halvtimmes samtal med Larry.

Att lyssna på Larry blev magiskt
Denna förståelse för andens och mentalitetens kraft och innebörd för alla liv kompletterad med forskning som ger ovedersägliga bevis för hur våra tankar och intentioner påverkar varandra. Presentationen var mycket proffsig, överskådlig och publikvänlig. (Separat artikel)
Innehållet i Larry Dosseys presentation samstämde också väl med den filosofi som Two Dogs presenterat och som inneburit en fördjupning och en förståelse av något av de nordamerikanska folkens andliga synsätt.

På eftermiddagen bjöds vi till en grillfest hemma hos John och Amanda det får bli en särskild artikel med historien om hur John fick den örnfjäder han gav mig (Historien om en örnfjäder). När vi kom hem till Sverige igen och jag fått smälta upplevelserna flödade intrycken och tankarna och sedan även genom drömmar nya spektakulära visioner. Likt det tillstånd jag upplevde efter mötet med Miq Maq indianer i Canada 1996. Något om dessa upplevelser får också en egen artikel.

Börje Peratt

Kommentera

